Retur og bytte

Decorative flower

Retur og bytte

Vi ønsker at du skal føle deg helt trygg når du handler hos oss. Derfor tilbyr vi alle våre kunder hele 60-dagers åpent kjøp.

Angrerett og utvidet returperiode

I henhold til norsk forbrukerkjøpslov har du 14 dagers angrerett. Hos Cushion Day går vi enda lenger og tilbyr en utvidet 60-dagers åpent kjøp, noe som gir deg ekstra tid til å sikre at både farge og stoff passer perfekt til ditt hjem. Ved returer vil returporto bli trukket fra refusjonsbeløpet (dette gjelder også ved utøvelse av angreretten).

Returbetingelser

Varer må returneres ubrukt, i originalemballasjen og med alle merkelapper intakte. Returnerte varer må være i ny, salgbar stand. Dessverre kan vi ikke akseptere varer som har vært brukt.

Ansvar under retur

Kunder er ansvarlige for å sikre at varer er forsvarlig pakket og returnert som en sporbar forsendelse. Returer kan kun sendes etter forhåndsavtale gjennom registrering i vårt returskjema, og må følge instruksjonene gitt av Cushion Day.

Verdireduksjon

Hvis en vare returneres brukt, skadet eller ikke i original stand, forbeholder vi oss retten til å redusere refusjonsbeløpet for å gjenspeile verdireduksjonen. Hvis produktet ikke lenger kan videreselges, kan refusjonen holdes tilbake i sin helhet.

Slik registrerer du en retur

  • Registrer returen din ved å logge inn med e-postadressen du brukte ved bestilling her
  • Du vil innen kort tid motta en e-post med en link. Klikk på linken, fyll ut opplysninger og det vil bli sendt en QR-kode for returen til din e-post
  • Pakk varen forsiktig i originalemballasjen, lever den til ditt nærmeste Post i butikk innleveringssted og vis frem QR-koden
  • Butikken vil skrive ut og klistre på returetikett på pakken for deg
  • Ved bytte av produkt, vil din nye vare bli sendt når returen er godkjent, og du vil motta en ny ordrebekreftelse

Refusjoner

Når vi har mottatt og godkjent returen, vil refusjonen bli utstedt til samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet. Refusjoner behandles normalt innen 14 virkedager fra vi har mottatt varen. Ved kansellering av en ordre på grunn av forsinket levering, gjelder de samme reglene for retur og refusjon.

Bytte

Hvis bestillingen din ikke er sendt enda, vennligst kontakt oss på kundeservice@cushionday.no, så hjelper vi deg med å gjøre endringen før forsendelse. Hvis bestillingen din allerede er sendt, vennligst registrer returen via vårt digitale returskjema (se over). Når varen er returnert og godkjent, sender vi deg byttevaren. Produkter må returneres ubrukte, i originalemballasjen og med merkelapper intakte for at byttet skal aksepteres.

Feil leveranser og fraktsskade

Hvis du har mottatt feil vare eller oppdager fraktsskade, vennligst gi oss beskjed så snart som mulig og helst innen 7 dager etter mottak. Ta vare på emballasjen og varen, og send oss bilder for å hjelpe oss med å behandle saken din raskt. Dette påvirker ikke dine lovfestede forbrukerrettigheter. Vi dekker returporto hvis varen må sendes tilbake på grunn av en feil eller skade.

Reklamasjoner (Klager)

Hvis du oppdager en feil eller mangel ved et produkt, vennligst kontakt oss så snart som mulig på kundeservice@cushionday.no. Vi forbeholder oss retten til å videresende krav til produsenten eller leverandøren for videre vurdering. Hvis du iverksetter tiltak for å reparere varen uten forhåndsavtale med oss, kan vi ikke dekke disse utgiftene.

Ordreannulleringer

Bestillinger kan kanselleres så lenge de ikke er sendt fra vårt lager. Når de er sendt, må returprosessen følges (se over).

Uavhentede pakker

Pakker som ikke hentes innen angitt frist på ditt leveringssted, påfører oss kostnader. I slike tilfeller forbeholder vi oss retten til å belaste et håndteringsgebyr på 150 kr.

Misbruk eller svindel

Ethvert forsøk på misbruk eller svindel vil bli sporet og kan bli rapportert til myndighetene.