Salgsbetingelser

Decorative flower

Salgsbetingelser

Disse vilkårene og betingelsene er basert på norsk lov og har som mål å gi en klar oversikt over rettigheter og forpliktelser mellom Cushion Day og våre kunder. Ved å legge inn en bestilling godtar du disse vilkårene.

Avtalen

Avtalen består av disse vilkårene og betingelsene, informasjonen som gis under utsjekk, og eventuelle vilkår som er spesielt avtalt. Ved konflikt mellom ulike deler av avtalen har disse vilkårene og betingelsene forrang.

Partene

Selger: Smil Designs AS
Organisasjonsnummer: 934 914 228
Adresse: Gomsrudveien 399, 3619 Skollenborg
E-post: kundeservice@cushionday.no

Kjøper: Personen som legger inn bestillingen

Pris

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift. Den totale kostnaden, inkludert frakt og eventuelle tilleggsgebyrer, vil bli vist før du fullfører kjøpet.

Avtalens inngåelse

Kjøpet er bindende når du har registrert bestillingen din. Kjøpet er imidlertid ikke bindende hvis det er åpenbare skrivefeil eller prisfeil som du burde ha forstått var feil.

Betaling

Vi aksepterer følgende betalingsmetoder:
Kortbetalinger: Visa/Mastercard
Mobilbetalinger: Vipps
Faktura/Avdragsbetaling: Klarna

Kortbeløp reserveres ved bestilling og belastes når varene sendes. Fakturabetalinger har 14 dagers frist. Kunder under 18 år kan ikke betale med faktura.

Levering

Vi bruker leveringspartneren Posten/Bring. Levering anses som fullført når varene overleveres til deg eller noen som er autorisert til å motta dem på dine vegne. Hvis ingen spesifikk leveringstid er avtalt, leveres varer innen 30 dager. Vi leverer ikke til Svalbard eller Jan Mayen.

Varenes risiko

Risikoen for varene går over til deg når du mottar dem.

Angrerett og utvidede returer

I henhold til norsk forbrukerkjøpslov har du 14 dagers angrerett. Hos Cushion Day utvider vi dette til 60 dager. Returnerte varer må være ubrukte, i originalemballasjen og med alle merkelapper intakte. Ved returer vil returporto bli trukket fra refusjonsbeløpet (dette gjelder også ved utøvelse av angreretten). Refusjoner behandles innen 14 virkedager. Ethvert forsøk på misbruk eller svindel vil bli sporet og kan bli rapportert til myndighetene.

Forsinkelse og Ikke-levering

Hvis vi ikke leverer i tide, har du rett til å holde tilbake betaling, kreve levering, kansellere avtalen eller kreve erstatning. Krav må gjøres skriftlig.

Mangler og reklamasjoner

Hvis en vare har en mangel som ikke er forårsaket av deg, har du rett til korreksjon, erstatning, prisreduksjon, kansellering eller erstatning. Reklamasjoner må gjøres innen rimelig tid (to måneder regnes alltid som rimelig). Reklamasjonsfristen er to eller fem år avhengig av varens forventede levetid.

Selgers rettigheter ved brudd

Hvis du bryter avtalen, har vi rett til å holde tilbake varer, kreve oppfyllelse eller kansellering, kreve renter og innkrevingsgebyrer, og belaste et gebyr på NOK 150 for uavhentede pakker.

Garanti

Eventuelle garantier vi gir er i tillegg til dine lovfestede rettigheter og begrenser dem ikke.

Rabattkoder

Rabattkoder kan ikke kombineres med andre tilbud med mindre det er spesifikt oppgitt. Du er ansvarlig for å sikre at rabattkoder registreres korrekt under utsjekk.

Force majeure

Cushion Day er ikke ansvarlig for leveringsproblemer på grunn av omstendigheter utenfor vår kontroll, inkludert streik, pandemier, naturkatastrofer, brann eller myndighetsvedtak.

Personvern og sikkerhet

Vi behandler dine personopplysninger i henhold til GDPR og norsk personvernlov. Data brukes utelukkende til å oppfylle vår avtale og deles ikke utover det som er nødvendig for levering og betaling. Alle betalinger er SSL-kryptert, og vi lagrer ikke betalingsinformasjon.

Tvisteløsning

Vi har som mål å finne gode løsninger på eventuelle tvister. Vennligst rett klager til kundeservice@cushionday.no. Hvis vi ikke kan komme til enighet, kan du kontakte Forbrukerrådet for mekling.